trips

Zomervakantie Spanje

Heeyy allemaal,

Een week geleden had ik op instagram gepost dat ik in de zomervakantie in Spanje ben geweest, oftewel in Mallorca. Dat is een eiland dat bij Spanje hoort. Ik ga jullie in dit blogpost vertellen wat ik daar allemaal gezien heb en hoe de omgeving eruit ziet. Let’s start!!!

britt vakantie

We hadden een appartement in Cala d’or. Het was een heel mooi appartement met twee slaapkamers, woonkamer, badkamer en keuken. Het had uitzicht op het zwembad en de zee, dat was echt heel mooi. Er waren twee soorten zwembaden: een chloor en een zout zwembad. Het zoute zwembad was heel lekker om rustig in te zwemmen maar als je onderwater ging, gingen je ogen echt heel erg prikken. Het chloor zwembad was gewoon  zoals elk vakantiezwembad. Een nadeel vond ik dat er maar heel weinig bedjes rond het zwembad waren, maar je kon wel daarachter op het grasveld zitten met je bedje, dat was opzich ook wel fijn. Aan de zijkant had je een restaurantje waar je drankjes kon halen en in de avond wat kon eten en….. GRATIS WIFI!!!! (ofcourse heel belangrijk, want je moet natuurlijk met iedereen delen dat je in Spanje zit).

britt vakantie 2        britt vaakntie 3

Als je iets verder loopt kom je bij de zee aan met rotsen (helaas geen strand). Vanaf daar had je een super mooi uitzicht op zee. Je kon daar ook zwemmen tussen de rotsen, maar dat was wel heel gevaarlijk omdat de zee zo wild was, dus dat hebben we niet gedaan. Wel hebben we daar hele mooie foto’s gemaakt. Je kon helemaal verder over de rotsen lopen en dan uiteindelijk bij het strandje uitkomen. Het strandje stelde althans niet zo veel voor. Het was een klein stukje zand dat grenstte aan zee. Voor het echte mooie strand moest je een stukje rijden, daar zijn we ook twee keer geweest.

britt vakantie 4

Het mooie strand was een aantal kilometers verderop, maar het was zeker het rijden waard. Je weet zeker wel dat plaatje dat je altijd in vakantietijdschriften ziet staan? Nou daar was ik dus. Een parel wit strand en een heldere blauwe zee, het was zooooo mooi! Je kon als je aan het zwemmen was zo de visjes zien zwemmen. Ik ging samen met mijn zusje met een duikbril op naar visjes zoeken. Op het hele  strand was een eettentje, dus het was daar wel heel druk. Daar kon je heerlijke vis halen. Ook was er op het strand een vrouw die rond liep met een kruiwagen vol fruit. Zoals ananas, watermeloen, cocosnoot, bananen en appels. Ze liep dan te schreeuwen ‘Vitaminen vitaminen’ dat was heel grappig.

britt vakantie 5                                         britt vakantie 6

Dit was in het kort mijn vakantie in Mallorca. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben! Ik zou zeggen ga er een keer naartoe XD

kisses fashiontigersx

Een gedachte over “Zomervakantie Spanje

Plaats een reactie